ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “УКРНАФТА” 00135390
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 04053, місто Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5 Тел:
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону) - Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Планована діяльність полягає у реконструкції Групової установки «Довбушанка»
нафтогазовидобувного управління «НАДВІРНАНАФТОГАЗ» акціонерного товариства
«УКРНАФТА» (далі – ГУ «Довбушанка» НГВУ «НАДВІРНАНАФТОГАЗ» АТ «УКРНАФТА»), що
розташована на території Пасічнянської сільської територіальної громади Надвірнянського
району Івано-Франківської області шляхом встановленням нового обладнання для сепарації,
компримування, відвантаження та обліку продукції низьконапірних свердловин.
Технічна альтернатива 1.
Планованою діяльністю передбачається встановлення газових сепараторів, встановлення
компресорних установок (К-1 та К-2) Ariel, нової насосної з заміною старих насосів на сучасні
енергоефективні насоси, заміна існуючої станції керування ГЗУ «Спутник».
Технічна альтернатива 2.
Встановлення замість газових сепараторів аналогічних за продуктивністю та робочим тиском
сепараторів з лопатевими пакетами. Сепаратори з лопатевими пакетами забезпечують менший
перепад тиску та аналогічну ефективність відділення рідини від газу, однак їх ефективність
більше залежить від стабільного тиску на вході, також вони потребують більше часу на очищення
від забруднення. Також в якості технічної альтернативи 2 розглядається можливість
встановлення замість компресорних установок (К-1 та К-2) Ariel з газовим приводом і системою
АПО аналогічних за технічними характеристиками компресорних установок з електроприводом.
Компресорні установки з електроприводом є кращими за показником обсягів викидів
забруднюючих речовин у атмосферне повітря, однак потребують збільшення приєднаної
електричної потужності проммайданчика підприємства та модернізацію зовнішніх та внутрішніх
електромереж. - Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Івано-Франківська обл. Надвірнянський р-н Черник
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Пасічнянська сільска територіальна громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Івано-Франківська обл., Надвірнянський р-н, Черник, .
ГУ «Довбушанка» НГВУ «НАДВІРНАНАФТОГАЗ» АТ «УКРНАФТА» розташована на землях
Пасічнянської сільської територіальної громади Надвірнянського району Івано-Франківської
області. Земельна ділянка надана в користування АТ «УКРНАФТА» відповідно до державного
акту на право постійного користування від 12.06.2001 ІІ-ІФ № 001627.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Івано-Франківська обл., Надвірнянський р-н, , .
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, оскільки провадження планованої діяльності
передбачається здійснювати в межах існуючого виробничого об’єкту. - Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає у вдосконаленні технології
видобутку енергетичних ресурсів з метою забезпечення населення та промисловості. Іншим
напрямком соціально-економічного впливу планованої діяльності є регулярні надходження до
місцевого бюджету (в т.ч. плата за користування надрами) та поліпшення загальної соціальноекономічної ситуації в регіоні. - Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
У межах реконструкції встановлюються два газові сепаратори С-1 і С-2 висотою понад 3 м та
діаметр понад 500 мм. Для компримування газу встановлюються компресорні установки К-1 та
К-2 з газовим приводом та системою АПО на базі Ariel з робочим тиском 1,6 МПа. Для
перекачування рідини монтуються два трьохплунжерні насосні агрегати Н-1/1 і Н-1/2 з робочим
тиском 8 МПа. Облік сирої нафти виконуватиметься з використанням коріолісових витратомірів
Emerson або Yokogawa. Облік паливного газу для компресорної установки здійснюється
роторним лічильником Delta у діапазоні 50 м³/год . - Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження при реконструкції ГУ «Довбушанка» НГВУ
«НАДВІРНАНАФТОГАЗ» АТ «УКРНАФТА» наступні: 1) використання сертифікованого в Україні
обладнання; 2) використання обладнання з відповідними екологічними характеристиками; 3)
здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами за
наявності дозволу на викиди; 4) забезпечення на межі санітарно-захисної зони концентрацій та
рівнів шкідливих факторів не більше гігієнічного нормативу; 5) забезпечення умов для
роздільного збирання відходів, тимчасового зберігання та подальшої передачі спеціалізованим
організаціям для подальшого оброблення; 6) раціональне використання водних ресурсів,
використання води питної якості тільки для забезпечення господарсько-побутових потреб; 7)
недопущення забруднення ґрунтів, поверхневих та підземних вод; 8) вжиття заходів щодо
раціонального використання та охорони природних ресурсів; 9) дотримання вимог пожежної та
техногенної безпеки.
щодо технічної альтернативи 2.
Екологічні та інші обмеження щодо технічної альтернативи 2 є аналогічними технічній
альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження при реконструкції ГУ «Довбушанка» НГВУ
«НАДВІРНАНАФТОГАЗ» АТ «УКРНАФТА» наступні: 1) здійснення планової діяльності в межах
землекористування; 2) дотримання розміру встановленої санітарно-захисної зони; 3)
забезпечення на межі санітарно-захисної зони концентрацій та рівнів шкідливих факторів не
більше гігієнічного нормативу; 4) організація спеціально відведених та відповідно обладнаних
місць для тимчасового зберігання кожного окремого виду відходів; 5) використання земельної
ділянки відповідно до цільового призначення.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, оскільки провадження планованої діяльності
передбачається здійснювати в межах існуючого виробничого об’єкту. - Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Еколого-інженерна підготовка території передбачає наступні заходи: – проведення топографогеодезичних вишукувань на місці влаштування проектованого обладнання; – проведення
інженерно-геологічних вишукувань на місці влаштування проектованого обладнання; –
організація відведення і очищення дощових і талих вод від майданчика розміщення
проектованого обладнання; – розробка та виконання комплексу технологічних, технічних,
організаційних рішень для забезпечення надійної безаварійної роботи; – проведення контрольноаналітичних досліджень стану атмосферного повітря, водного, ґрунтового середовища та облік
відходів з передачею їх спеціалізованим підприємствам; – періодичне навчання та атестація
персоналу з правил експлуатації обладнання, техніки безпеки та охорони навколишнього
середовища.
щодо технічної альтернативи 2.
Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території аналогічна технічній альтернативі
1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Компонування комплексу технологічного обладнання з урахуванням вимог екологічної
безпеки, пожежної безпеки, техніки безпеки, виробничої санітарії, облаштування твердого
покриття у місці розташування нового обладнання, організація відведення і очищення дощових і
талих вод.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, оскільки провадження планованої діяльності
передбачається здійснювати в межах існуючого виробничого об’єкту. - Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Під час виконання підготовчих і будівельних робіт планованої діяльності, вплив на
навколишнє середовище буде наступним: – на клімат та мікроклімат – не передбачається; – на
атмосферне повітря – викиди забруднюючих речовин під час виконання будівельних робіт та при
монтажі обладнання (земляні роботи, зварювання і різка металу, фарбування і обробка
металоконструкцій, двигуни внутрішнього згорання спецтехніки); – шум, вібрація –
передбачається незначний тимчасовий шумовий та вібраційний вплив під час виконання
будівельних робіт, що створюється спеціальною технікою та будівельним обладнанням; – на
поверхневі та підземні води – не передбачається; – на геологічне середовище – не
передбачається; – на флору, фауну, заповідні об’єкти – не передбачається; – відходи – утворення
промислових та побутових відходів, належне управління усіма видами відходів; – на соціальне
середовище – забезпечення населення робочими місцями, відрахування податків до бюджетів; –
на техногенне середовище – не передбачається. Під час експлуатації об’єкта планованої
діяльності вплив на навколишнє середовище буде наступним: – на клімат та мікроклімат – не
передбачається; – на атмосферне повітря – викиди забруднюючих речовин під час зберігання
очищення та компримування газу; – шум, вібрація – не передбачається; – на поверхневі та
підземні води – не передбачається; – на геологічне середовище – не передбачається; – на флору,
фауну, заповідні об’єкти – не передбачається; – відходи – утворення промислових та побутових
відходів, належне управління усіма видами відходів; – на соціальне середовище – відрахування до
бюджетів; – на техногенне середовище – не передбачається.
щодо технічної альтернативи 2.
Під час виконання підготовчих і будівельних робіт планованої діяльності, вплив на
навколишнє середовище буде наступним: – на клімат та мікроклімат – не передбачається; – на
атмосферне повітря – викиди забруднюючих речовин під час виконання будівельних робіт та при
монтажі обладнання (земляні роботи, зварювання і різка металу, фарбування і обробка
металоконструкцій, двигуни внутрішнього згорання спецтехніки); – шум, вібрація –
передбачається незначний тимчасовий шумовий та вібраційний вплив під час виконання
будівельних робіт, що створюється спеціальною технікою та будівельним обладнанням; – на
поверхневі та підземні води – не передбачається; – на геологічне середовище – не
передбачається; – на флору, фауну, заповідні об’єкти – не передбачається; – відходи – утворення
промислових та побутових відходів, належне управління усіма видами відходів; – на соціальне
середовище – забезпечення населення робочими місцями, відрахування податків до бюджетів; –
на техногенне середовище – не передбачається. Під час експлуатації об’єкта планованої
діяльності вплив на навколишнє середовище буде наступним: – на клімат та мікроклімат – не
передбачається; – на атмосферне повітря – викиди забруднюючих речовин під час зберігання
очищення та компримування газу; – шум, вібрація – не передбачається; – на поверхневі та
підземні води – не передбачається; – на геологічне середовище – не передбачається; – на флору,
фауну, заповідні об’єкти – не передбачається; – відходи – утворення промислових та побутових
відходів, належне управління усіма видами відходів; – на соціальне середовище – відрахування до
бюджетів; – на техногенне середовище – не передбачається.
щодо територіальної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля можливі від технологічного
обладнання ГУ «Довбушанка» НГВУ «НАДВІРНАНАФТОГАЗ» АТ «УКРНАФТА» в межах виділеної
земельної ділянки та встановленої санітарно-захисної зони.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, оскільки провадження планованої діяльності
передбачається здійснювати в межах існуючого виробничого об’єкту. - Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів,
які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити
відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
14 Розширення та зміни Розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов
провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження
планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне
переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у
пунктах 1-13 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до
критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України” - Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому
числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав,
довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених
держав).
Підстав немає - Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з оцінки впливу на довкілля, відповідає вимогам ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на
довкілля». Зокрема, будуть проведені дослідження впливу на повітряне, водне, геологічне
середовища і ґрунт, соціальне і техногенне середовище, рослинний і тваринний світ, клімат,
передбачається виконання розрахунків обсягів викидів, розрахунків розсіювання забруднюючих
речовин в атмосферному повітрі, аналіз отриманих концентрацій забруднюючих речовин на межі
санітарно-захисної зони і на межі житлової забудови, розрахунок обсягів утворення відходів,
розрахунок канцерогенних та неканцерогенних ризиків та рівнів шуму. - Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і,
отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на
довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової
інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості
під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного
впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що
враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої
діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на
довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість
провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на
довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для
участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації
інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії
розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на
довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше
25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції
до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у
громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки
впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі
відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення
звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. - Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті
уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у
пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та
розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в
Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом
трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм
підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під
час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати
частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі
громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до
звіту з оцінки впливу на довкілля. - Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
висновок з оцінки впливу на довкілля
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної
державної адміністрації
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) - Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля,
необхідно надсилати до
Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної
адміністрації , 76018, м. Івано-Франківськ, вул. Сахарова, 23А, main@eco.if.gov.ua, (0342) 52-61-50,
Начальник управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної
адміністрації Пліхтяк Андрій Дмитрович
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}